onsdag 29 september 2010

Och så varde det hus!



Efter en längre paus ska jag nu försöka mitt allra bästa att hålla igång bloggen lite bättre. Det har varit intensiva månader sedan sist och det är förstås det som är orsaken till att jag inte tagit mig tid att blogga. Under sommaren flyttade vi in i vårt tillfälliga boende. Vi trivs ypperligt och jag skall försöka få in några bilder även härifrån så ni får se vilken fantastisk herrgårdsmiljö vi fått spendera sommaren i. Sen föddes vår lilla prinsessa den 11.8 så tiden är fylld med skötseln av henne frånsett mina vilda busar som gör sitt bästa att riva huset medans jag tittar bort ett ögonblick.

Och så huset förstås som landat på tomten för en dryg vecka sedan. Den 22.9 var det dags, kl. 07:00 kom kranen och lossade modulerna och inom några timmar hade vi största delen av ett hus. Sedan dess har även taket och bron monterats på och idag blev garaget färdigt. Nedan får ni se några bilder från den första monteringsdagen, den sista är tagen inne i vinkeln där vår stora terass skall vara och där vi ännu skall öppna upp dubbla dörrar mot terassen från vårt sovrum längst ut till höger på väggen.







Nästa gång ska jag visa lite av materialen vi valt inomhus!

♥ Anna

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få se lite bilder! Väntar med spänning på att få se insidan sen!

    SvaraRadera
  2. Det var säkert en härlig känsla att äntligen ha huset på plats. Vi planerar ju också vinkelhus, så jag skall med spänning följa er process. Det skall bli intressant att se vilka material ni valt till inredningen också.

    Ha det gott!

    SvaraRadera